maanantai 1. marraskuuta 2010

Hyvyyden markkinat

Kuka uskoo yritysten yhteiskuntavastuuseen?
Epäilen, että se on politiikkaan pettyneiden punavihreiden fantasia. Kun kansa äänestää väärin, eikä meillä ole vieläkään tuulivoimaa, hoidettakoon maailmanparannus suurella rahalla ja liikeyritysten tehokkuudella.
Kokoonnutaan Davosiin visioimaan. Paikalla on suuryritysten johtoa, ilman kravatteja. Maa alkaa lähes huomaamatta järistä jalkojen alla. Maailma pidättää hengitystään...
... ja tuloksena on jälleen joku puolivillainen PR-kampanja, joka vain todistaa, että yritysten yhteiskuntavastuun voi määrittää vain - 
yhteiskunta.
Lue koko Talouselämän kolumni täältä. 

2 kommenttia:

  1. Yritykset kyllä uskovat siihen - markkinointikeinona. Riittäneekö politiikkaan pettyneiden punavihreiden kulutuskysyntä korvamaan yhteiskuntavastuuseen uhratut (media)investoinnit?

    VastaaPoista
  2. Entäpäs jos yhteiskunta ottaisi huolehtiakseen yritysten yhteiskuntavastuun?
    No nyt kerrankin olen sun kanssa samaa mieltä. Valkopyykkärit pysykööt lesteissään... vai miten se oli, ja firmat omissa tehtävissään, valtio omassaan.
    Erinomainen kirjoitus!

    VastaaPoista

Jatka keskustelua!